Det är minsann perfa,

Att ha arbetslag är en riktigt sjuk bra idé. Ett lag som man kan bolla idéer med och komma till nya insikter och tankar. Vi valde att inte använda oss av artikeln som beskrev en alldeles för grov misär. Om man ska bli psykolog så skulle det kunna vara intressant, men vi ska ju inte "ta vatten över huvudet" som Emelie beskriver så bra, vi är ju bannemig förskollärare! Det är lite skönt att inse att vi ska inte kunna rädda alla och vara överallt, det finns ju fler yrken som ska vara med och tackla dessa hemska händelser och vi förskollärare kan uppmärksamma det och slå larm för att någon med sin kunskap och professionalitet kan ta över. Lite skön insikt, jag måste inte rädda hela världen, det finns andra med!

Till något annat, nu har nedräkningen börjat på hög nivå. Idag är det exakt två veckor tills vi åker till Side, Turkiet. Asså jag har nog inte riktigt insett att vi verkligen åker om 14 dagar, lie nervös! Vårt första riktiga äventyr tillsammans och jag kommer bli brun på riktigt (hann ju typ aldrig bli det i sommar när man jobba). Fy vad livet leker just nu, som att gå på moln nästan! Men innan Turkiet så ska jag hinna läsa en bok, eller snarare till imorgon, och skriva en examination, men det är luuuuunch! Så, bajbaj för nu ska jag läsa och sen gå och fusksola i solariumet, värma upp lite innan den riktiga solen i Side. HEEEEEJRÅ!

.. don't live faster than your angels can fly,



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: